Saturday, September 4, 2010


15 minit bersama En Muhd Adha bin Mulyadi

Penasihat Kelab Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP)

1. Apakah perkembangan JPP dan SPR untuk sesi ini?

Setakat ini melalui pemerhatian saya sendiri amat memuaskan. Dengan setiap kerja yang dilakukan dan sudah bijak dalam pengurusan ahli. Ini adalah satu sikap yang elok dicontohi oleh mana-mana pelajar. Inilah yang dikatakan pemimpin sebenar.

2. Bagaimana dengan JPP kali ini? Adakah setiap program yang dianjurkan oleh kolej dibawah kelolaan JPP sepenuhnya?

Seperti JPP sebelum ini, memang program yang dianjurkan oleh Kolej sendiri akan diuruskan sepenuhnya oleh JPP. Cuma kali ini yang saya nampak kelainan adalah JPP semakin aktif dan bijak mengambil peluang. Disini pensyarah hanya akan lihat dari belakang, jika perlu bantuan barulah mereka akan turut membantu.

3. Bagaimana dengan aktiviti yang terdekat?

Yang terdekat ini adalah Kursus kepimpinan di Pangkor dan Sambutan Maulidur Rasul peringkat Kolej Komuniti Pasir Salak.

4. Perbandingan JPP sekarang dengan sebelum ini?

Sama seperti yang saya cakap tadi, alhamdulillah JPP kali ini baru saya nampak pergerakan.. JPP sebelum ini kita nampak agak kurang menonjol walaupun ada aktivit yang dilakukan. Program dibawah JPP sesi 2009 kali ini nampak berjalan lancar.

5. Apa pendapat En.Adha tentang slot khas yang disediakan oleh Exco Multimedia di papan kenyataan?

Saya amat berpuas hati dengan hasil kerja dan kreativiti Exco Multimedia dalam membangunkan papan kenyataan untuk tontonan pelajar dan pensyarah. Ini bagi memudahkan pensyarah tahu apa yang telah dijalankan di kolej mahupun diluar dibawah kelolaan JPP sepenuhnya. Syabas diucapkan kepada ecxo multimedia sendiri. Harap pada masa akan datang slot ini dapat diteruskan.

6. Harapan kepada ahli JPP?

Berharap selepas ini JPP bergerak lebih proaktif dari masa ke masa. Disamping itu juga bergerak dalam satu pasukan dan sentiasa memupuk semangat kerjasama dalam pasukan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Logo Rasmi Baru JPP

Logo Rasmi Baru JPP
Berkuatkuasa 28 Mac 2011