Monday, October 19, 2009

Perihal tentang "The True Life"




The True Life

Itulah tajuk yang menjadi pilihan blogger ini.. Bukan kerana sengaja tapi kebetulan terlintas dan memang berlaku ke atas blogger ini dan beberapa Ahli Kelab Jawatankuasa Perwakilan Pelajar ini. Mungkin bagi ahli yang lain, inilah masa untuk tonjokan diri dan masa untuk keluar berjalan-jalan. Senang kata JPP adalah satu kelab yang membantu, memudahkan pelajar dan pasti menyeronokkan..

Antara sebab-musabab:
  • Membina jati diri (kepimpinan)
  • Membuatkan diri lebih berdisiplin (datang awal untuk setiap pertemuan & rajin)
  • Berani tampil ke hadapan ( untuk yg tak pernah)
  • lebih tonjol dari pelajar biasa
  • dan yang pasti apabila ada sesuatu program, JPP akan diutamakan... Andai kata JPP kena hadir untuk satu kursus di Melaka, disutulah ahli JPP akan ambil peluang untuk berjalan jauh sambil menjalani kursus seperti biasa.
Jadi ambillah peluang ini.. Terokai segalanya dalam JPP.. pelajari dan gunakanlah seelok-eloknya...

Tapi JPP ini ada kelemahannya juga..

Andai kata seorang itu mahu berjalan dengan keluarga atau kebetulan program keluarga bertentang dengan program JPP, jadi disitulah pengorbanan dalam kehidupan memainkan peranan...

Situasi ini berlaku kepada blogger ini sendiri dan lima(5) orang lagi ahli JPP yang dikenali sebagai JFC (JPP Fan Club). Asal hari minggu atau waktu petang yang tiada kuliah pasti mereka akan dipanggil oleh penyelaras JPP. Mungkin untuk perjumpaan, mesyuarat, atau minta pertolongan. Tapi, bagi ahli JPP pula jangan jadikan ia satu alasan dan sebab kerana anda yang sendiri pilih untuk masuk JPP. Bukan blogger, pensyarah2 atau sesiapa sahaja yang terlibat.
Jadi hendak atau tidak... Jalankan sahaja tanggungjawab anda sebagai JPP dan perintis antara pelajar dan pensyarah-pensyarah..

Jadi itulah yang sebenarnya berlaku di sebalik pilihan tajuk "The True Life" .. Apa tunggu lagi.. Keputusan di tangan anda untuk melibatkan diri di dalam JPP atau pun sekadar melihat sahaja.

Assalamualaikum dari Blogger ini...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Logo Rasmi Baru JPP

Logo Rasmi Baru JPP
Berkuatkuasa 28 Mac 2011